22 sierpnia 2011

Czekoladki z masłem orzechowym (mini cupcakes)


Tego lata było już wielkanocnie, a więc idąc za ciosem, teraz czas na Boże Narodzenie. Co prawda nie jest to typowy świąteczny deser, ale przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella's Christmas Kitchen". W zależności od sposobu podania i dekoracji czekoladek, można je zaadaptować na różne okazje. Ja podarowałam je w prezencie urodzinowym dla mojej babci. W dekorację kolorowymi lukrami bawiłam się dosyć długo, ale jeśli pozostaniecie przy oryginalnej wersji, przygotowanie nie zajmie wam dużo czasu.

Składniki na 48 sztuk:

na spód:

50g drobnego brązowego cukru
200g cukru pudru
50g miękkiego masła
200g gładkiego masła orzechowego

na polewę:

200g mlecznej czekolady
100g gorzkiej czekolady
złote guziki i gwiazdki cukrowe do dekoracji (lub inne dowolne)


Wszystkie składniki na spód umieszczamy w misce i miksujemy, aż mieszanina będzie miała konsystencję wilgotnego piasku. Wykładamy formę do mini muffin mini papilotkami. Jeśli nie macie takiej z 48 dołkami, możecie przygotować czekoladki partiami. Do każdej foremki nakładamy łyżeczkę przygotowanej mieszaniny i dociskamy, żeby stworzyć solidny spód. Mleczną i gorzką czekoladę rozdrabniamy i rozpuszczamy na parze. Do każdej foremki, na przygotowaną już spodnią warstwę wlewamy po łyżeczce roztopionej czekolady. Dekorujemy złotymi gwiazdkami i guziczkami. Umieszczamy w lodówce na ok. 30 minut. Smacznego:)








3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Durszlak.pl