16 lipca 2010

Lody bez maszyny


Bardzo smaczne lody, które możecie wykonać jeśli nie macie maszyny do lodów. Musimy zachować dużą ostrożność jeśli chodzi o surowe jajka - najlepiej jeśli je sparzymy i oczywiście muszą być świeże! Nie trzeba ich miksować co kilka godzin (choć ja zrobiłam to kilka razy przez pierwsze 4-5h)więc nie sprawiają wielkiego kłopotu. Smaki jakie przyrządzimy są dowolne - bakaliowe z suszonymi owocami, czekoladowe z czekoladą lub nutellą, owocowe itd. Przepis (z drobnymi modyfikacjami) pochodzi z tej strony.

Składniki:
0,5l śmietany kremówki
3 całe jajka - osobno białka i żółtka
1 żółtko
3/4 szklanki cukru

Białka ubijamy na sztywno z połową cukru. Następnie dodajemy do nich 4 żółtka i ubijamy dalej. W osobnej misce ubijamy lekko śmietanę (schłodzoną) z drugą połową cukru (tak żeby była jeszcze w miarę płynna). Teraz do śmietany dodajemy ubite białka i ubijamy do uzyskania gęstej, puszystej masy. Teraz możemy wybrać dowolny smak jaki chcemy przyrządzić. Ja podzieliłam masę na pół i zrobiłam:
arbuz - kilka łyżek zmiksowanego miąższu + garść kawałków arbuza (po zamrożeniu będą miały nieco inną konsystencję ze względu na sok)
cappuccino - 2 łyżki nutelli, 2 płaskie łyżeczki kakao, 3-4 łyżeczki cappuccino.

Sos toffi (mała porcja):
100ml kremówki
2 łyżki masła
3 łyżki cukru

Cukier roztapiamy z masłem. Kiedy nabierze jasnobrązowej barwy dolewamy kremówkę. (Jeżeli po wlaniu śmietany cukier się skrystalizuje nie przejmujcie się - szybko się rozpuści). Całość doprowadzamy do wrzenia i zostawiamy na małym ogniu na ok. 8 minut. Odstawiamy do lekkiego przestygnięcia ale najlepszy jest jeszcze ciepły. Smacznego:)


4 komentarze:

  1. na przepisy na lody bez użycia maszyny, której nie mam, zawsze patrzę z ciekawością. i od patrzenia na Twoje zdjęcia już mam na nie ochotę :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja ostatnio robiłam bez maszyny. pyszności. :)

    śliczne zdjęcie ostatnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnie zdjęcie jest fenomenalne! A takiego loda, to mi teraz baaardzo trzeba :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Durszlak.pl